Wat is volgens jullie wereldvrede?

Geen 'oorlog' is een te makkelijk antwoord.

Bedoel meer hoe dat psychologisch zou moeten zitten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Als iedereen vrede met zichzelf heeft
En vrede heeft met een ander...
Geen machtverlangens
Een wereld voor delen met elkaar..
Wat ik in rijkdom heb geef ik aan jou wanneer jij tekort komt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Wereldvrede is volgens mij...onhaalbaar en een leuke fantasie/wens/hoop...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Bolle Voor al ons zinloze discriminerende gedrag betekent dit, dat we voortdurend bewust moeten zijn, van het feit dat we het zelf zijn, die creëren wat we direct mee maken. We moeten ons er dus voortdurend bewust van zijn, dat wij net zoveel invloed hebben op de situatie als de ander. En als wij de verkeerde houding ten opzichte van de situatie aannemen, dan laten we de uitkomst van de situatie over aan de ander. Maar wij hebben er al een verkeerde start aan gegeven.
Wanneer er geen grenzen meer bestaan. De wereldleiders niet meer om macht vechten. Wanneer iedereen kan zeggen; ik ben een wereldburger. Wanneer er geen rassenhaat meer is en ieder mens in vrijheid kan reizen. Wanneer er niet meer van elkaar gejat wordt. Wanneer men kennis en wijsheid kan uitwisselen voor positieve doeleinden.
Als mensen niet meer omkomen van honger!

Misschien maken we het nog mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals het woord het al zegt/bedoelt, vredeop/in de hele wereld, maar dat zal helaas nooit gebeuren, zal altijd een wensdroom blijven van een hele boel mensen
Een oorlog hoeft namelijk niet altijd tussen twee of meer landen gaan , denk maar aan burgeroorlog, stammenoorlog enz,enz.
Het zal altiid wel ergens "branden "in de wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wereldvrede zou kunnen zijn, geen grenzen, dus geen landen. Geen godsdiensten. Eten en goederen gelijk verdeeld over alle wereldburgers. Voldoende werk, gezondheid en liefde voor iedereen. Kortom: een utopie. (wel jammer)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een van de belangrijkste eigenschappen van mensen is dat zij als groepsdier functioneren; er zijn dan ook altijd maar enkele haviken nodig om een groot deel van een bevolking achter zich te scharen en zo een conflict te laten ontstaan. We zouden dus de meest assertieve genen uit onze genenpoel moeten laten verdwijnen.
Nog een flinke klus lijkt me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een 'open mind'. Kijk bewust naar een ander en neem het mee. Stel jezelf voor alsof je 'die ander' bent. Oordeel niet te snel, en als je beoordeelt bekijk het ook even vanuit het standpunt van de ander.
Helaas doen we er niet allemaal aan mee..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In volledige harmonie met elkaar leven... waar dan ook, met wie dan ook...
Maar ook niet realistisch en dus een illussie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wereldvrede
` we - reld - vre - de de -woord duurzame vrede tussen alle volken op aarde
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/wereldvrede
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wereldvrede begint ermee dat we elkaar allemaal een eigen plekje gunnen, en voldoende voedsel en dergelijke.
14 jaar geleden
Wereldvrede kan pas bereikt worden, als mensen in harmonie leven met hunzelf en hun omgeving.
Een leven waarin een goede balans zit, een beteugeling van het ego, en met achting voor al het leven.